Alla inlägg den 30 november 2014

Av Frida Puppypaw - 30 november 2014 13:48

 

Det här är Angelheart, min Andalusier!

 

Kön: Sto

Ras: Andalusier

Namn: Angelheart (Har inget smeknamn)

Bakgrund: De nya Andalusierna hade just kommit och jag gick för att kolla på de. Mina ögon fastnade på Angelheart och jag sparade pengar jääääätte länge. Tillslut så köpte jag henne, och jag red på henne hela tiden (Mest för att skryta hehe... xD). 

Personlighet: Lite bortskämd, stolt och snabb

Ålder: 16 år

 

(Finns att köpa på Vingården)

 

De kostar 890 sc, så om du vill ha en, börja spara! xD


//Frida Puppypaw

Av Frida Puppypaw - 30 november 2014 13:20

 

Det här är min nyaste häst, Frostdiamond!

 

Kön: Hingst

Ras: Nordsvensk

Namn: Frostdiamond (Har inget smeknamn)

Bakgrund: Jag skulle in i Dinodalen och behövde en häst som tålde kyla, så jag köpte Frostdiamond! Vi har verkligen fått kontakt och känner varandra väldigt bra. Han var uppväxt i Gyllene Åsarnas dal så när vi red in i Dinodalen såg han snö för första gången. Han gillade verkligen kylan!

Personlighet: Nyfiken, busig och väldigt lojal.

Ålder: 10 år

 

Nordsvenskar med samma teckning som Frostdiamond finns i Gyllenblads stallet.

 

De kostar 720 sc.


//Frida Puppypaw

Av Frida Puppypaw - 30 november 2014 12:39

 

Det här är min starthäst, Fireangel!  

 

Kön: Hingst

Ras: Jorvikiskt varmblod

Namn: Fireangel (har inget smeknamn)

Bakgrund: Jag skulle åka till Moorland över sommaren. Då träffade jag Justin, som introducerade mig för Fireangel, som jag skulle få låna över sommaren. Efter att ha gått igenom mycket med Fireangel, så köpte jag honom, flyttade till Silverglade och fick ett hästintresse. Fireangel är min bästa häst och kompis. Nu har jag 6 hästar (Snart 7) och allt tack vare Fireangel, som fick mig att börja älska hästar!

Personlighet: Lugn, snabb och väldigt lojal.

Ålder: 17 år (Fireangel är min äldsta häst)

 

#2 fab 4 u xD

 

Thomas ägde Fireangel först, men jag fick köpa honom till ett billigt pris!


//Frida Puppypaw

Av Frida Puppypaw - 30 november 2014 12:17

 

Det här är min 2:a häst, Silverdancer!

 

Kön: Hingst

Ras: Holländskt varmblod

Namn: Silverdancer (har inget smeknamn)

Bakgrund: Jag såg Silver en gång när jag var ute och red och tänkte bara ''Jag åste ha den där hästen''. Han var så majestätisk och vacker. Jag började samla starcoins och efter en lång väntan så köpte jag honom. Vi kom jätte bra överens och blev vänner nästan direkt. Numera rider jag inte honom så mycket, på grund av att det börjar bli kallt i Jorvik och Silver är väldigt känslig mot kyla.

Personlighet: Lojal, snäll och snabb.

Ålder: 15 år

 

Holländska varmblod med samma teckning som Silverdancer finns på Ferdinands Hästmarknad.

 

De kostar 390 sc.


//Frida Puppypaw

Av Frida Puppypaw - 30 november 2014 11:18

 

Nu tänkte jag berätta lite om min andra ponny, Minipearl!

 

Kön: Hingst

Ras: Jorvikisk ponny

Namn: Minipearl (kallas Mini)

Bakgrund: En man i svart rock kom fram till mig nere vid Fort Pintas strand och frågade om jag ville köpa en ponny för reducerat pris. Jag sa nej, men mannen bönade och bad och sa att han hade räddat den från några vetenskapsmän som gjorde hemska experiment på den och inte kunde ta hand om den för att han inte kunde något om hästar. Jag svarade att jag ville se på ponnyn först för att kolla att han talade sanning. Han tog mig då till en avskild plats bredvid en skog. Där stod en liten vit och svart ponny som som såg ledsen och rädd ut. Mitt hjärta smälte och jag köpte ponnyn av honom. Några dagar efter att ha köpt Minipearl tog jag honom till vetrinären, som konstaterade att det fanns spår av kemikalier inuti Minipearl, vilket bekräftade att det hade funnits vetenskapsmän som exerimenterat på honom. Minipearl blev inte sjuk av kemikalierna utan är frisk än idag.

Personlighet: Busig, envis och lite vild.

Ålder: 9 år

 



Jag och Minipearl red till Fort Pinta och träffade en ponny med precis likadan pälsfärg som Mini!

 

Ponnyn som vi träffade finns att köpa i Fort Pinta för 450 sc


//Frida Puppypaw


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag heter Frida Puppypaw och spelar på server 3 (Fluffy unicorn) på starstable! :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards